جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

وزیر امور خارجه روز پنجشنبه برای شرکت در شصت و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک، مقر این سازمان شد

قرار است منوچهر متکی در این سفر علاوه بر حضور در نشست مذکور، دیدارهای دوجانبه متعددی با همتایان خود از کشورهای مختلف داشته باشد و در جلسه وزرای امور خارجه گروه 77، اجلاس وزرای امور خارجه سازمان کنفرانس اسلامی‌، نشست وزرای امور خارجه گروه کشورهای 15 که ایران ریاست آن‌را بر عهده دارد و همچنین جلسه وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اکو شرکت کند.

به گزارش ایرنا، همچنین در میان برنامه‌های وزیر امور خارجه، دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب‌، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و کمیسیونر سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا دیده می‌شود.

ادعای دارالخلیج

در همین حال، روزنامه اماراتی دارالخلیج که مقام‌های کشور متبوعش اخیرا بر میزان ادعاهای خود در مورد جزایر 3گانه ایرانی افزوده‌اند، مدعی شد: هر چند قرار است ایران در اجلاس کشورهای همسایه عراق در نیویورک نیز شرکت کند، اما آمریکا مخالف حضور وزیر امور خارجه ایران در اجلاس مذکور است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه این ادعا را به نقل از دیپلمات‌های مصری که به نام آنها اشاره‌ای نشده، منتشر کرد و افزود: قرار است در این نشست که سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود، وزیران امور خارجه عربستان، کویت، اردن، سوریه، ایران، ترکیه، مصر، بحرین، عراق و آمریکا تحولات عراق را مورد بررسی قرار دهند.

لغو سخنرانی

پس از اعلام آمادگی گروه‌های صهیونیستی در آمریکا برای برگزاری تظاهرات علیه حضور  احمدی‌نژاد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، سازمان‌دهندگان این تجمع، برنامه سخنرانی سارا پالین، معاون جان‌مک‌کین، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در این تظاهرات را لغو کردند. 

این تصمیم چند روز پس از اعلام اینکه هیلاری کلینتون، سناتور دمکرات نیز از حضور در این تظاهرات خودداری می‌کند، اتخاذ شد.

تصمیم به لغو سخنرانی پالین، مک‌کین را خشمگین کرده و او رقبای دمکرات خود را متهم کرده است که با فشار بر صهیونیست‌های برگزار‌کننده تظاهرات، باعث لغو دعوت از پالین شده‌اند.

کد خبر 63786

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز